U heeft van ons een factuur ontvangen, waarom is dat?

Heeft u een factuur van ons ontvangen en weet u niet waarom? Deze pagina helpt u verder! Er zijn vier veelvoorkomende redenen waarom u een rekening krijgt. Hieronder leggen we deze uit, van meest naar minst voorkomend. Verderop vindt u ook informatie over facturen en betalingen.

U heeft geen aanvullend pakket afgesloten.

Indien u geen aanvullende verzekering hebt afgesloten, dan zullen de fysiotherapie zittingen mogelijk geheel  voor uw eigen rekening komen.

Dit is vervelend, maar u heeft gelukkig ook geen kosten gehad voor het aanvullend pakket. 

Uw aanvullend tegoed is reeds verbruikt of wij hebben geen contract met uw verzekeraar

Mogelijk heeft u het aantal verzekerde sessie reeds verbruikt bij ons, of een collega praktijk. Wij hebben geen inzicht in uw verbruik. Het heeft de aanbeveling om uw verbruikte sessie te tellen of op te zoeken in uw online omgeving bij uw zorgverzekeraar.

U bent onder behandeling voor een chronische indicatie en bent recent 18 jaar geworden

Onder de 18 jaar vergoed de verzekeraar al uw fysiotherapiesessie, echter, zodra u 18 jaar bent geworden zullen de eerste 20 weer vanuit het aanvullend pakket moeten komen. 

U heeft een achterstand bij uw zorgverzekeraar

Weinig aannemelijk, maar het komt wel voor: mocht het zijn dat u een (langere tijd) een openstaand bedrag hebt bij uw zorgverzekeraar, dan kan het zijn dat uw aanvullend pakket gestopt word door uw verzekeraar. U krijgt hier altijd bericht van. Meld ons als dit het geval is, dat scheelt mogelijk een fikse factuur op de mat.

Mocht u vermoeden dat bovenstaande redenen niet verklaren waarom u van ons een factuur krijgt, bel ons gerust! We kijken graag met u mee!

Betalen

De facturen welke u van ons ontvangt dient u zelf volledig aan ons te voldoen, de ontvangen factuur kunt u altijd nog insturen naar uw verzekeraar. Veelal heeft dit alleen zin als wij geen contract hebben met uw verzekeraar. In dit geval zult u mogelijk maar een deel van uw factuur vergoed krijgen.